Projekter
Vi er kompromisløse projektudviklere, der skaber projekter til fremtiden. Co-Act er en bred projektplatform, der tilbyder konkrete projektservices som enkelte elementer eller som samlet projekt-pakkeløsning; projektledelse, re-vitalisering af projekter, ansøgninger, design m.v. Derudover er vi stolte foredragsholdere og holder talks om fremtidens Co-projekter, velfærdsudvikling og organisationsudvikling gennem projekter.
Fra projektide til gevinstrealisering
Vi arbejder strategisk, taktisk og operationelt;
Strategisk:
Strategiarbejde, styregrupper, programledelse, forhandling af kontrakter, organisationsudvikling, kommunikation, præsentationer, oplæg.
Taktisk:
Projektkontor, projektledelse, økonomi, porteføljestyring, puljer, ansøgninger, udviklingsprojekter, afrapportering, kommunikation, præsentationer.
Operationelt:
Projektledelse, personaleudvikling, systemer, procedureudvikling, organisationsudvikling(PSO), implementering, facilitering, kommunikation, undervisning, evaluering samt understøttelse af driften i forhold til gevinstrealisering og momentum.
Hvad skal vi klare og hvad gør I selv?
Projektprocessen
Vi tilbyder komplet projektledelse eller at understøtte egne projektledere, i forhold til planlægning, styring, afrapportering og gennemførelse samt projektevaluering. Herudover kan vi tilbyde sparring og rådgivning omkring en lang række af de problemområder man støder på i projektets enkelte faser.
-
Projektudvikling:
•Overblik og muligheder • Hvilke interne/eksterne projektpartnere - virksomheder, offentlige organisationer og uddannelsesmiljøer er mulige • Sikre synergier og videndeling mellem projekter og de faglige miljøer • Kompetenceudvikling og videndeling blandt projektledere og projektdeltagere • Identificere trends og tendenser og etablere kontakter og netværk. • Udvikling af nye idéer til smartere opgaveløsninger • Afsøgning af relevante fonde • Inddragelse af relevante videnspersoner, uddannelsesinstitutioner, virksomheder og frivillige • Fokus på målinger, dokumentation og evidens • Afholdelse af seminarer og konferencer, videndeling • Sikring af formidling og kommunikation i forskellige fora, sparring med andre virksomheder, artikler i fagblade mv. og på den måde skabe opmærksomhed på det enkelte udviklingsforløb og hermed virksomheden/organisationen.
-
Opstartsfasen af et projekt: •Projektansøgninger herunder organisering, økonomi, projektformalia og beskrivelser • Facilitere ansøgningsforløb, hvor partere identificeres og projektmål defineres • Korrektur på ansøgninger og layout • Dokumentation af projektansøgningsprocessen.
-
Projekt-forløbet: •Sparring med projektledere eller ledelse • Læringsprocessen • Koordinering, styregrupper, administration • Projektdokumentation og –økonomi fx afrapportering • Status og periodeafrapportering.
- Afslutningen af projektet: •Afsluttende rapportering • Formidling af projektresultater • Projektevaluering • Sikre plan for projektets idriftsættelse • Benefits og sammenhæng til andre projekter